FANDOM

Tu jest pięknie. Mieszkam w pałacu na ostatnim piętrze; to pewnie jeden z tych pałaców [„Kraków. Posągi i pałace, które im wydają się bardzo wspaniałe – które, dla nas, Włochów, są bez większej wartości.”]. 5 min od morza i 10 min od Grand Hotel de Bains, gdzie Thomas Mann zażywał greckich miłości. Siedzę na dworze na kawie. Choć Viviana jest bardzo miła, nie wiem czy się zaprzyjaźnimy. Osoby posunięte w latach (posunięte choćby o dwa lata dalej niż ja) budzą we mnie niepokój. Łatwo ulegam iluzji, że ich życia osiągnęły już constans i są tam gdzieś, gdzie społeczeństwo chciało żeby były. Sama czuję się wtedy zaledwie jak projekt projektu.

Mimo to mam już więcej znajomych niż w Krakowie. Nie było to trudne, zważywszy że w Krakowie mam ich tylko dwóch. Już znajomych, jeszcze nie przyjaciół. Ciekawe czy już niedługo będę mogła mówić: „Kraków. Przyjaciele i znajomi którzy im wydają się bardzo wspaniali – którzy, dla nas, Włochów, są bez większej wartości”.

Miałam dziś Yogę z tancerzami, potem tłumaczyłam wykład, do 12.02 mam się klimatyzować, dopiero potem zacznę pracę. Ciągle nie wiem co będę robić, ale cokolwiek by to nie było, będzie lepsze niż to co zostawiłam w Polsce. Uniwersytet wyczerpania i Miki terroryzujący mnie tłumaczeniami chemicznymi. Czuję się jak w bajce, choć Italia zbyt już przesiąknęła wszystkimi dziwnymi kontekstami, Frezą, Rosoliną, Bagnarą, trupami z Cefalu, nartami z Najeżką, uwielbieniem Krystyna i Darka dla tego kraju... Jednak, chyba nie jest podróż poślubna, ale raczej pożegnalna, trochę jak czuwanie przy zmarłym, gdyby tylko czuwanie przy zmarłym było podobne do bajki.

Idę na plażę, baci!

Ku-mik

Więcej z Fandomu

Losowa wiki