FANDOM

W kłącze mogą być wplątane drzewa. Oznacza to, że początek może być nazwany początkiem, o ile będzie początkiem na sposób kłącza. Na tym jednak koniec. Żadnej fundacji, żadnego manifestu, żadnego chrztu.

Jedyny postulat to postulat wałęsania-się. Rhizonauci nie podróżują po autostradach. Wałęsają się raczej po parkingach wielkich supermarketów, pieszo lub korzystając z maszyn i mieszają ze sobą do tego stopnia, że nie potrafią odróżnić swojego od cudzego. Ich działania, choć lokalnie sensowne, nie mają wspólnego kierunku.

"Wczoraj wieczorem, wchodząc do gabinetu, zobaczyłem cień nieznajomego, który uciekał przez okno. Chciałem go ścigać, ale nie było już po nim śladu. Często wydaje mi się, że słyszę ludzi ukrytych w krzakach wokół domu, zwłaszcza w nocy. Chociaż wychodzę z domu jak najrzadziej, mam wrażenie, że ktoś szpera w moich papierach. Niejeden już raz odkryłem, że z moich rękopisów znikają kartki. Po paru dniach znajduję je na swoim miejscu. Często jednak zdarza mi się nie rozpoznawać własnych rękopisów, zupełnie jakbym z dnia na dzień zmieniał się do tego stopnia, że nie rozpoznaję się w moim wczorajszym ja."

Silas Flannery

Więcej z Fandomu

Losowa wiki